Wednesday, January 9, 2013

Erti sebuah persahabatan

.oO
Hai dah lama blog ni bersawang, dan dah lama gak aku x tulis ttg kehidupan...hurm hari ni terdetik pulak nak kongsi tentang apa itu nilai persahabatan yg sebenar.
Aku di kelilingi ramai kawan2 yg menyenagkan tetapi adalah satu dua kawan2 yg menye poil kan hidup aku..ek betul ke ayat yg aku guna ni..boleh lah kan, blog aku suka hati aku lah kan hihihi.
Bila seseorang tu dah jadi kawan aku terutamanya BFF aku a.k.a teman tapi mesra n apa2 pun lah asalkan yg bila aku bangun tdo, eh dah makan ke kawan aku tu, dia tgh buat apa skg ni ek n paling tak pun sms jap lah hai ladiess dah lunch ke..itu cukup menunjukkan betapa pentingnya dia dalam hidup aku. Kerana dia telah mengamatkan suasana hidup aku, menceriakan bagun pagi ku dan yang penting dia tak pernah ku lupa doakan untuknya di setiap sujudku...Mahal tak harga kawan2 aku, ok next sape nak jadi kawan2 aku sila beratur isi borang hokey...

Apa aku melalut ni, sebenarnya aku nak citer aku mmg menghargai semua kawan2 ku yg pernah menangis dan ketawa bersama dan mati pun bersama itu kata malique n black la hihihi. Aku sangat sayang kat korang, sangat sangat sayang n sayang2 sangat kat korang n what everlah apa org nak kata yg penting aku bahagia ada kawan2 yg sentiasa ada bila aku menangis dan sentiasa bersama bila aku ketawa.

Aku tak perlukan kawan2 yg berharta, aku x perlukan kawan2 yg menabur air liur menayang kan kemewahan walaupun sebenarnya habuk pun x dak, aku x perlukan kan kawan2 yg manis di bibir tapi pahit di hati..ek ayat apa ni mcm x best je, macam ni lah contohlah janji nak belikan aku sunglasses tapi tunggu punya tunggu habuk pun x de, nak kawan pasal ada makna seperti ada udang di sebalik mee...x payah tunjuk lah pakai keta berjela kalau sebenarnya kereta pinjam n tak yah tayang rumah besar kalau downpayment rumah pun mak mertua yg bagi...tapi konon2nya bila ko bergaya kawan2 semua boleh di beli...ayat ni bukan tuju kat sesiapa ek, ini tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang mati...ini hanya citer tentang realiti kehidupan.

Aku x kisah kalau aku hilang kawan mcm ni, walau pun berkurangan nama yg aku sebuat di setiap doaku, aku x kan menangis lagi kawan2 yg sebenarnya hipokrit yang tak faham sebenarnya erti persahabatan, bagi aku itu bukan lah kawan terbaik yg perlu ku jaga, ku nangisi , ku belai ku curahkan sepenuh kasih sayang ku kepada kawan yang seperti itu...Tapi jauh di sudup hati ku, aku sentiasa doakan agar dia berubah dan lebih menghargai erti sebuah persahabatan dan buakan seperti tin kosong yg bila di tendang melayang tanpa haluan




No comments:

Post a Comment