Saturday, December 25, 2010

mummy dan mengidam

Hari ni hari natal, hari pertama blog ku di lancarkan...dulu mmg dh ada blog masa zaman sekolah, tapi tah macam mana boleh lenyap mcm tu je. Hari ni aku nak cite tentang ibu yg preggy, biasanya mereka ni tak terlepas dari nak makan sesuatu. Kekadang ada yang pelik2..mcm tu gak aku, mula2 preggy dlu, aku rasa tekak ni tak lalu nak makan walaupun makanan tu dlu kegemaran aku. Kembang je tekak aku ni kalau tgk makanan. Bila kandungan dah masuk 3 bln je, mula lah tak leh nampak makanan pulak, kalau boleh semua iklan dalam tv tu aku nak beli. Bila pegi kedai je, berguni2 makanan aku beli sampai kekadang tu expied mcm tu je coz tak sempat nk makan.

Haa ni aku nak cite, masa preggy anak pertama dlu aku mengidam nk mkn gula tarik, ala gula yg 0.20 sen masa zaman sekolah dlu2. Kawan2 aku cakap, aku mengidam makanan yg tak de class..tapi nk wat camna, dh itu yg aku nk makan. Jenuh gak aku cari merata, akhirnya aku jumpa kat klcc, tapi dah tak ori lah coz gula tarik tu dah campur ngan kacang, aku start mengidam dari usia kandunganku 3 minggu.akhirnya aku dapat makan masa pewut ku dh mengunung, tak silap nak masuk 8 bln kot..hehe tak pelah akhirnya dapat gak.



Masa preggy anak kedua pulak, aku mengidam nak makan putu mayam, putu mayam orang india yg jual naik moto tu...masa tu aku duduk bandar baru uda jb. Memanglah payah nak jumpa mamak jual putu mayam naik moto kat area bandaraya yg besar tu. Aku cuba kawal nafsu aku masa tu, kalau boleh aku nak cuba lupakan selera tekak ku yg mengada2 tu...masa kandungan dh masuk 6 bulan, aku terpandang putu mayam kat majalah mingguan wanita bahagian resepi..tanpa aku sedari tiba2 meleleh air liur masa tgk pic putu mayam tu. Sah ni mesti bb dalam pewut aku yg nak makan. Selang 3 hari lepas tu aku ternampak mamak yg jual putu mayam kat trafik light taman saujana kota tinggi, apa lagi aku sempat mengejar mamak moto tu sampai dia berhenti kat tepi jalan..Akhirnya dapat gak aku merasa putu mayam tu :)


Hari ni kandungan ku nak masuk 3 bln, Dari mula lagi aku dh teringin nak makan idly, makanan org india gak..entah apa kena ngan selera aku ni, mesti nak makan benda yg bukan2. Tapi idly ni senang cari. Pegi je kat kedai mamak area kajang tu, tapi kena pagi2. Kalau lebih pukul 10 mesti dah habis.. hari ni aku dapat makan idly dengan selera sekali. Sampai 4 keping aku makan. Puas rasanya, tapi esok macam nak makan lagi, tapi masa aku creat blog ni aku kat kl..mayb boleh cari kat kl sentral esok, kat situ banyak gak kedai mamak.






No comments:

Post a Comment